luns, 27 de abril de 2020

A FESTA DO MAIO A TRAVÉS DOS SEUS CARTEIS (XVI): Outro xeito de vestir ao Maio de Luis Fernández Sanz(2016)


OUTRO XEITO DE VESTIR AO MAIO DE LUIS FERNÁNDEZ SANZ (2016)

Deixamos nas maos dun ilustrador profesional o cartel do Maio do ano 2016 por ver que pasaba e o resultado foi moi satisfactorio e positivo.  Agrandamos as miradas sobre a nosa Festa e logramos saber que este camiño aberto á creatividade era un camiño digno de experimentar. Luis Fernández Sanz  viviu o maio de pequeno, como veciño da vila e redescobre a súa forza agora xa adulto e na distancia. Xoga coa integración do lema sobre todo da palabra Maio na configuración do debuxo ocupando o terzo superior sobre un primeiro plano dun maio que deixa ver o seu rostro humano, o do nino que leva no seu interior. Mais a aparencia simple desborda forza e vigor. Como se logra? Analicemos.

Luis parece escoller o momento da transformación do home en árbore. Para un nino ser unha árbore é como sentirse xigante por un día, revivir, sen el o saber, o ritual atávico propio do chamán que colocado no mundo de hoxe perde todo o sentido, pero que sen ter por que responder a un sentir primitivo e inocente, pode achegarse máis a unha emoción espiritual cargada de certo afán por evitar a superstición sobre como o viviu o campesiño durante séculos e un pouco menos distante doutros medos modernos como a un contaxio dunha especie de peste. O certo é que ese nino vive o momento con intesidade máxica e transcendente.

 A transfiguración das cores é un dos trazos a subliñar nesta creación de Luis. A cor verde, inevitable, pasa a ser paradoxicamente a cor ambiental. Unha atmosfera que o volve todo con grandes, manchas e matices de brochazos bruscos, pero cómplices que se dilúen por veces, e que traen ao Maio unha carga de intervención urbana, imprevista e inusual.  De todos os xeitos as tonalidades de verdes superpostas, que actúan realmente como un fondo, conlevan unha sensibilidade doce e cálida que reconcilian a súa modernidade coa tradición. A innovación do estilo pictórico dialoga coa tradición que se evoca con fluidez nunha sintonía perfecta.  

Contemplemos de novo ese rostro hierático que nos leva ao ritual  e como se presenta ese corpo que para que se confunda coa ramaxe das cañaveiras e coas cordas que os atan aínda máis, toman ambos a  mesma cor negra de trazos grosos e sólidos. Volvemos á transfiguración das cores, o vexetal e o humano unificados cunha cor que non lles pertence. A cor negra cos que se debuxan a cara e as ramas, coas que se logra profundidade e un certo xogo tímido e mui medido de luces e sombras, a cor que tamén se usa para o texto no que unha soa palabra basta, MAIO, para pechar a composición con forza e rotundidade. Trátase doutro xeito de vestir ao Maio, o que xorde dos rotuladores e do lapis.

Comentemos un detalle transcendente que transmite esta poderosa imaxe. O hieratismo e a rixidez do corpo atado que simplemente na ilustración se plasma coa posición do semblante que mira ao infinito E coa mirada interroga ao interlocutor. É unha mirada da memoria, cara ao pasado e, á vez, ao futuro ou unha mirada ao presente ao que está hoxe na rúa?.  Hai esbozado nos beizos do rapaz un sorrir prácido e paciente de satisfacción por estar e por participar e sentirse ben e identificado co costume, formando parte dun longo percorrido de séculos de celebración que festexa a entrada da Primavera, da ancestral comitiva dos homes verdes.  

Outro detalle de estilo e estética novidosos a agradecer na cartelística do maio. Como se dun cómic se tratase os logos e lendas menores embutidos en bocadillos rectangulares que nos lembran a un cómic. Unha banda deseñada na que espera ser algún día convertida esta vivencia ancestral e básica do renacer da vida e da reconciliación co ciclo das estaciois que o distante home do XXI está a piques de perder.

Hai muito de señardade nesta pintura de Luis, créanme, morriña daquel nino que vía sorprendido da mao da avoa pesar as patacas e os cebolos na romana a aquel home de boina e as maos ásperas de andar coa terra que alegre e falagueiro, enchía coa súa voz altisonante a bodega e o lagar, un día cantando e outro sen cantar tamén o facía.  Lembranzas das rúas empedradas que soben e baixan do Castelo e dun río transparente que flúe ao lonxe entre as montañas. Esa vila pola que pasea en soños e na que vive sen vivir nela.   
  
Descubrimos así, con carteis como este e con todas estas miradas que incorporamos, como sorprender e introducir innovaciois nun terreo tan pouco amigo da creatividade máis absoluta e das transformaciois radicais como son os festexos tradicionais. Logramos desta maneira incorporar elementos estéticos de hoxe para representar e expresar símbolos, costumes e sentimentos de sempre. Graciñas, Luis por vir vestir este maio cos teus pinceis e contribuír así a esta chamada á innovación,  á novedá, á outra nova visión, unha visión transformadora do noso Maio de raíz.



Ningún comentario:

Publicar un comentario